Muzikoterapie

Muzikoterapie využívá jako terapeutický prostředek buď pouhé působení hudby a zvuků, anebo její vytváření. Při tomto procesu pomáhá hudba žákům rozvíjet jejich emocionální, mentální i sociální potřeby.
                                                            

13.9.2017 12:57 / Eva Vitnerová

Muzikoterapie využívá jako terapeutický prostředek buď pouhé působení hudby a zvuků, anebo její vytváření. Při tomto procesu pomáhá hudba žákům rozvíjet jejich emocionální, mentální i sociální potřeby. Cílem muzikoterapie je rozvoj potenciálu každého dítěte tak, aby se zvyšovala kvalita jeho života. U nás ve škole uplatňujeme pro žáky ze základní školy speciální formu skupinové terapie. Děti jsou rozděleny do skupin podle svých schopností, ale i tak se snažíme vnímat jejich individuální potřeby. Pro některé je vhodnější forma receptivní, založená na poslechových činnostech (přírodní zvuky, šumy, reprodukovaná hudba, živá hudba), někomu více vyhovuje aktivní muzikoterapie. Při ní se děti zapojují do tvorby hudby – zpívají, hrají na tělo, zkouší hru na hudební nástroje. Často vzniká velice pěkná hudební improvizace, při níž žáci prožívají pozitivní emoce. Využíváme nejen klasické hudební nástroje, ale i speciální meditační např. dešťovou hůl, ocean drum, xylofon, buben tam-tam atd. Nedílnou součástí této terapie je také vhodné prostředí. Pro hraní a zpívání využíváme prostory cvičného bytu, které nabízí pohodovou atmosféru obývacího pokoje; pro pohybové vyjádření hudby je vhodná rehabilitační tělocvična s kobercem a zrcadlem a pro poslechové činnosti je ideální snoezelen. Zde děti relaxují na vodním lůžku a vnímají nejen hudbu, ale i rozmanité světelné efekty. Všechny tyto aktivity se žákům líbí a působí pozitivně na jejich osobní rozvoj.

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies