Výchovný poradce
Výchovný poradce: Mgr. Pavlína Špimrová
Kabinet číslo 327
Telefon: 313 112 543
E-mail: pavlina.spimrova@zsrako.cz
Konzultační hodiny:
Pondělí od 11.50 do 12.35 hod. Dále dle předchozí domluvy.
Činnost výchovného poradce zahrnuje tyto oblasti:
- Oblast kariérového poradenství
Metodická pomoc pedagogům v oblasti kariérového poradenství - Řešení výchovných a vzdělávacích problémů žáků
- Koordinace spolupráce s orgány státní správy a samosprávy
- Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků se zdravotním postižením
- Volba povolání
- Předprofesní příprava
- Termíny přijímacích zkoušek (přijímací řízení na střední školy)
- Umístění vycházejících žáků
Výchovný poradce velmi úzce spolupracuje s třídními učiteli, metodikem prevence, SPC a s vedením školy.
Oblast kariérového poradenství
V oblasti kariérového poradenství poskytuje výchovný poradce žákům a jejich rodičům individuální i skupinové konzultace. Do školy jsou zváni zástupci některých odborných učilišť a středních škol, které jsou pro naše žáky vhodné. Výchovný poradce také zprostředkovává exkurze žáků do vybraných škol. Žáci 8. a 9. ročníků navštěvují Burzu středních škol, pořádanou Informačním a poradenským střediskem pro volbu povolání Úřadu práce v Rakovníku, účastní se také skupinové konzultace v tomto informačním a poradenském středisku.
V rámci hodin PV navštěvují děvčata 8. a 9. ročníku květinářství a krejčovství, chlapci truhlářskou dílnu.
Chlapci 9. ročníků chodí v rámci hodin pracovního vyučování na výrobní praxi do dílen ISŠT Rakovník. Mají tak možnost ještě více rozvíjet své znalosti a dovednosti při zpracování technických materiálů a také poznat obory, které si mohou zvolit jako předmět dalšího studia a profesního uplatnění.
Do školy byli pozvání zástupci některých odborných učilišť a středních škol, které jsou pro naše žáky vhodné – OU Liteň, ISŠ Jesenice, SOU zemědělské Kralovice, SOU lesnické Křivoklát, SŠ stavební Louny. Také byly zprostředkovány exkurze žáků do vybraných škol – ISŠ Jesenice, ISŠT Rakovník.
Koordinace spolupráce s orgány státní správy a samosprávy nahoru
Škola spolupracuje s:
- Oddělení sociálně právní ochrany dětí a mládeže při MÚ v Rakovníku
Policie ČR - Informační a poradenské středisko pro volbu povolání Úřadu práce v Rakovníku
- Diagnostický ústav, Dětský domov se školou, Dětský domov, Středisko výchovné péče, Základní škola a školní jídelna, Tomanova 1361, 274 01 Slaný
- Dům dětí a mládeže v Rakovníku
- Občanské sdružení NEDROG
- Integrovaná střední škola technická Rakovník
- Střední zemědělská škola Rakovník
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků se zdravotním postižením
Žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům se zdravotním postižením, je výuka upravena individuálním vzdělávacím plánem, který vychází z příslušného vzdělávacího programu, ale ještě více umožňuje respektovat při výuce individuální potřeby dítěte.
Plnění individuálního vzdělávacího plánu je pravidelně vyhodnocováno a jeho obsah je průběžně přizpůsobován schopnostem žáků.
Volba povolání
Při výběru budoucího povolání může pomoci:
- výchovný poradce školy – Mgr. Pavlína Špimrová
- IPS pro volbu povolání Úřadu práce v Rakovníku
Pomoci mohou také následující internetové adresy:
- www.uiv.cz
- www.nuov.cz
- www.msmt.cz
- www.scio.cz
- www.ceskaskola.cz
- www.volbapovolani.cz
- www.atlasskolstvi.cz
- www.uradprace.cz
Při výběru budoucího povolání měj na mysli:
- Tvůj prospěch musí být v souladu s požadavky vybrané školy.
- Na přihlášku na střední školu se uvádí vysvědčení osmého ročníku (pololetní i závěrečné) a pololetní vysvědčení devátého ročníku.
- Snížená známka z chování může tvé plány znemožnit.
- PORADIT TI MŮŽE KAŽDÝ, VYBRAT SI MUSÍŠ SÁM.
- Vysoké cíle vyžadují náročnější přípravu a větší úsilí.
Předprofesní příprava
Školní poradenský program k volbě povolání naší školy postihuje tři základní tematické oblasti:
- školní rozvoj žáků – naučit žáky učit se – podpora školní úspěšnosti žáků a efektivity učení. Žáci by měli být schopni osvojit si takové školní postoje, znalosti a dovednosti, které jim usnadní učení ve škole i v dalším životě. Týká se to především oblasti sebepojetí žáka, jeho studijních dovedností, dovedností dosáhnout školního úspěchu.
- kariérový rozvoj žáků – naučit žáky pracovat – rozvoj profesních zájmů, plánování a profesionální orientace žáků, rozvoj pracovních dovedností žáků. Žáci by měli odhadnout vlastní možnosti uplatnění na trhu práce.
- osobnostní a sociální rozvoj žáků – naučit žáky spolu žít – pochopení sebe sama a ostatních spolužáků, rozvoj interpersonálních vztahů ve třídě, rozvoj školního klimatu a školní atmosféry, která respektuje odlišné individuální podmínky u všech žáků.
Ke splnění těchto cílů koordinuje výchovný poradce tyto činnosti:
- skupinové aktivity
- práce s jednotlivými žáky
Mimo tyto uvedené činnosti je na škole realizována také výchova k volbě povolání. Není zařazena ve školním vzdělávacím programu jako samostatný předmět, ale její obsahová témata jsou začleněna do jednotlivých povinných a volitelných předmětů. Největší prostor je pro tato témata vyčleněn v 7.–9. ročnících.
Organizační a časový harmonogram přijímacího řízení na střední školy pro školní rok 2017/2018 nahoru
Organizační a časový harmonogram přijímacího řízení pro školní rok 2017/2018