ZELENÝ OSTROV
V polovině dubna se ze žáků školy staly vulkanologové, zoologové, botanici... prostě badatelé prozkoumávající ostrov Krakatoa, na který se po sopečném výbuchu postupně vrací život. To, že se jedná o opravdu neobyčejný a jedinečný příběh, který byl po výbuchu sopky 26. 8. 1883 sledován celým světem, dokládá i fakt, že název ostrova se stal inspirací pro titul Čapkova románu Krakatit. (Krakatitem nazývá Karel Čapek ve svém díle třaskavinu neuvěřitelné síly, která může při nerozvážném zacházení znamenat pro lidstvo jistou zkázu.)

V celé škole proběhlo projektové vyučování ZELENÝ OSTROV podle metodiky vypracované CEA Sluňákov https://slunakov.cz/wp-content/uploads/E-DUR/zeleny_ostrov.pdf. Každá třída si vybrala jednu nebo více částí, které symbolizují fáze postupného návratu života na ostrov (od výbuchu sopky, přes neživou přírodu, horniny a minerály k pavoukovi - odvážlivci, který byl na ostrově spatřen jako první živá bytost, semenům, rostlinám a živočičichům i lidem a nakonec budoucnosti ostrova (ostrov je současně také symbolem naší planety Země, která je jediným známým "ostrovem života" ve vesmíru).
Žáci prováděli pokusy, vyráběli modely sopečného ostrova, vytvářeli mozaiky z kamenů a semínek, prolézali pavučinou z provázků, papriku využili k přípravě pokrmu i výtvarnému tvoření, pozorovali různá zvířata, rozvíjeli spolupráci třeba i při přípravě "pavoučích" úkolů pro ostatní, pracovali s pracovními a grafickými listy... S výstupy práce jednotlivých tříd se pak všichni mohli seznámit v SI místnosti.